dimarts, 27 de juliol del 2010

Gran Via de les Corts Catalanes, 798



Esta foto (de 1996) no da la talla para concurso, así que la cosa se quedará en acertijo: ¿qué? ¿quién lo pilla?

Tic, tac, tic, tac, tic...

Para empezar, está la pista de su ubicación, en Barcelona. Y están también las fotos de los toros! Son de Francesc Catalá Roca, así que ya podemos aventurar una cierta relación con... el "Grupo R"! Efectivamente: una casa con toros no puede ser otra que "La casa dels braus" (1960-62) de Antoni de Moragas Gallissà.

Y es que en tiempos Barcelona fue de un taurino para caerse de espaldas... Aquí nació el gran Mario Cabré, quien lidió con una Ava Gadner de la ganadería de Hollywood, toro raro cuyas astas las lucía Sinatra... Ah, Barcelona... única ciudad del mundo mundial que llegó a albergar hasta TRES! plazas de toros. En una de ellas, la situada en la Barceloneta y de la que no queda ni la memoria, una mala faena podía provocar (y provocó) que la ciudad entera montara un pollo que todos estos que se quejan de las celebraciones rojas o azulgranas lo iban a flipar. Merece la pena detenerse en la crónica que Guillem Martínez hace en su "Barcelona Rebelde".

Este miércoles el Parlament de Catalunya probablemente se ventile los toros. Un primer paso necesario para que un día logremos evitar el asesinato de lechugas coles de bruselas. Joint venture de ecologismo y pesebre sui generis por parte de tipos cuya memoria no alcanza más allá de antes de ayer, y les gusta tanto la naturaleza que necesitan de pareada y 4x4.

Pues nada, sirvan estas líneas de adiós resignado a los toros, a un pedazo de Mediterráneo que se va para siempre, otro roce con la muerte que nos amputan. La gilipollización lobotomización sigue su curso, imparable...


12 comentaris:

  1. Bueno querido amigo Isidre. Sinceramente siento mucho tu resignación. Estoy de acuerdo que es una perdida importante, pero tengo que expresar mi discrepancia respecto a tu exposición verbal. Tampoco es cuestión de arremeter generalizando porque quien como en mi caso, nos damos por aludid@s gente que respeta como hasta ahora he respetado que hubieran corridas, es mas, conozco mucha gente aficionada. Entre esa gente, mi propia madre. Y jamás he dedicado ningún improperio a quien haya seguido el mundo taurino.
    Un cordial abrazo.

    ResponElimina
  2. ¿Pues qué quieres que te diga, Manel? Igual llevas razón y este quejido ha sonado demasiado a improperio. Mañana me releeré e incluso puede que me acabe reescribiendo. La música de fondo es la que es: me sulfura que por un lado o por otro se mezclen banderas y cornamentas, mientras por otro se criminalice la dieta omnívara en favor de tomar proteínas en supusitorios. Extremos que no dejan hablar a los de en medio. En este debate han faltado matices, dudas.
    La lidia ha ido evolucionando con el tiempo. Hasta al toro nos hemos inventado: los de la Taromaquia de Goya en nada se parecen a los que se torean hoy en día. Podía haber ido por aquí la cosa: reconducir, limar...
    Tengo buenos amigos en todos los frentes y no me gustaría que alguien se sintiera dolido.
    Un fuerte abrazo!

    ResponElimina
  3. Sinceramente, no veo ningún "improperio" contra la gente que no le gustan los toros, sino más bien una descripción bastante precisa de lo que pasa.
    Nos toca "lidiar" en una sociedad donde se legisla en busca del "bien" más evidente y mayoritario, del bien "popular". No son solo los toros, son cuestiones que van desde la reformas del código penal (ha golpe de periódico) hasta la reforma de la Diagonal. Es una sociedad subjetivizada por el miedo y donde prolifera cada vez más hay un rechazo más implícito a la "otredad" y la diferencia... prohibir y restringir, vigilar y castigar. La verdad, la prohibición de los toros y la del burka van de la mano... es el mismo tipo de pensamiento para ambos y, lo más lamentable, no busca una sociedad “mejor” sino una sociedad más cómoda y popular (acabaremos prohibiendo también el flamenco como manifestación de los toros, lo veo venir), más “normal”… pon los adjetivos que quieras pues todo es lo mismo. A mi particularmente, no me molan los toros pero me fastidia aun más que se prohíban.
    Que cada uno decida si pertenece a esa normalidad o si lo te interesa una sociedad múltiple y compleja, no igualitaria, en conflicto.

    Ya lo decía Aristóteles, “hombres iguales no hacen nada”.

    ResponElimina
  4. Home, comparar toros amb enciams no em sembla pas encertat. El toro sent i pateix i penso que tard o d'hora s'ha d'acabar, sigui d'una manera o d'una altra. Francament no crec que es segueixi fent enlloc a mitjans d'aquest segle XXI.

    La dreta comença ja un altre cop a pronunciar-se apel.lant a la abolició dels símbols espanyols. No hi veig res de tot això, simplement hem entrat en una altra època.

    La anomenada fiesta nacional ara es el futbol i no penso pas que corri perill, ni tampoc el flamenco ni menjar enciams, podeu estar tranquils.

    La ultima frase tampoc em fa de bon llegir "La gilipollización sigue su curso, imparable..." em sembla que això si que es un improperi per als qui no hi estan d'acord amb que això continui.

    ResponElimina
  5. Ho deia seriosament, però si aquesta es la teva manera de fer, no pateixis, no tornaré a perdre el temps...

    ResponElimina
  6. Pep, sento que t'ho prenguis així. En el meu comentari et treia la llengua (fixa't en l'emoticona final) precisament per tal que entenguessis que era i és una broma. I que sigui una broma no treu que em prengui seriosament tot el que dic. Però serietat també rima amb sentit de l'humor... malgrat no tothom rigui la gràcia. Quan pateixo per la futura prohibició d'enciams i cols de brusel·les, penso en les properes batalles que seguiran a la prohibició dels toros: avui mateix m'ha arribat una campanya en favor de la prohibició... del foie-gras!

    (http://www.stopgavage.com/es/manifiesto.php)

    Sincerament, em venen ganes de reincidir i cridar si ens hem tornat gilipolles. Però no ho faré. Amb un cop n'hi ha hagut prou.

    M'encantaria retrobar-te per aquí perdent el temps, precisament perquè ja sabem que com a mínim en algunes coses pensem diferent.

    Salutacions i una abraçada.

    ResponElimina
  7. Felicitats Isidre.
    En tot cas, els legalment ofesos som els que estem en contra de prohibir i la violència es l’exercici de qui prohibeix, redueix als altres. Sembla que d’allò de “prohibido prohibir” ja no ens queda res...
    Respecte al patiment, també pateixen els toros en els correbous i no son prohibits per motius politico - identitaris (“El argumento consensuado es que a estos toros locales no se les da muerte, lo que las hace aceptables...” http://www.elpais.com/articulo/cultura/correbous/elpepuesp/20100727elpepucul_6/Tes). Es interessant llegir que si l’animal no mor el seu patiment no es tortura (serà una metàfora del nostre context?). Ja veurem que passa quan no tenim toros a Catalunya...
    Lo que també es graciós es que sigui una llei contra les corrides(“prohibir las corridas”), no a favor de l’animal i per abolir el seu sofriment... (això de prohibir el goig dels altres en lloc de defensar una idea pròpia...)
    A Catalunya sembla que lo que es evident es que les places de toros s’han de convertir en “ociodromos contemporanios”, model mixta de plaça comercial i oci, llocs de celebració del consum i del capitalisme modern (Visca Barcelona !) ...
    ... Jo estic més amb la primera paraula sincerament

    ResponElimina
  8. Jorge... gairebé fas que em corri de gust de veure't per aquí, encara que et toregis les birres que et proposo.

    Has encetat un munt de temes:

    La subtilesa de l'absència de tortura quan el show no s'acaba en la mort de l'animal és de la mateixa espècie que l'animalisme institucional canari: no a les corrides però sí a les lluites de galls. Mola.

    La reconversió dels ruedos en palaus per al consum multinacional, on comprar les bambes que tots portem sense qüestionar-nos d'on provenen, qui les fabrica, en quines condicions...

    Com diu un amic, són coses que passen quan tenim tots els temes importants resolts i trobem així temps per legislar sobre toros.

    Per cert Manel, que jo també tinc mare i ahir em va deixar glaçat quan em va dir que està absolutament en conra del foie-gras, per més bo que el trobi...

    :-O

    ResponElimina
  9. Bé, a mi tant se me'n fa que hi hagen toros o no, no sóc aficionat, però respecte de la prohibició em faig una pregunta: calia fer-ho això? Hi ha llocs on els toros simplement s'han extingit per falta d'afició (veieu Canàries o Oviedo). Potser alguns recorden els pelegrinatges a Perpinyà per veure el cine que ací s'hi prohibia, ara vindrà el pelegrinatge dels toros. No?

    ResponElimina
  10. Francesc, tens tota la raó. No crec que els toros a Barcelona haguessin durat més enllà d'un parell de temporades més. De fet, si no arriba a ser per en José Tomás, el senyor Balañà ja hagués tancat la paradeta fa temps. Però bé, per aquí estem tancant una legislatura digna d'entrar a la lliga de repúbliques bananeres: acabar amb els toros és una bona manera de tapar altres vergonyes.

    ResponElimina
  11. I el millor és que tots, tant els taurins com els anti, entren al drap. Ens haurien de dir com els senta que els utilitzin com a cortina de fum.

    ResponElimina